Tunnus: Salasana:
» Rekisteröidy   » Salasana hukassa?

Ensi kertaa koko saaristossa

Kirjoittaja: vanhus62
Kohdemaa: Kanariansaaret
Kohde: Puerto de la Cruz eli Puerto
Kirjoitettu: 8.4.2008
Muokattu: 14.4.2008
Lukijoita: 14068

Olimme vaimon kanssa ensi kertaa Kanarian saarilla. Ennakkoluulot olivat negatiivisiä.

Mutta, valitsin oikean paikan eli Puerton:

Matka oli ns valmismatka ja järjestäjä Aurinkomatkat. Matkan pituus ensikertalaisille oli 10 päivää, joka oli sopiva näin aluksi. Hotelli oli Noelia Playa:

3.tähden hotelli, joka sopi meille. Otimme lisämaksusta buffetaamiaisen, joka kannatti eli hyvät sapuskat. Samoin olisi kannattanut maksaa n 8 € lounaasta/päivällisesta, mutta söimme kaupungilla kalliimmalla:(

Hotellissa uima-allas katolla, joka oli vaimoni "yksityiskäytössä" eli muut auringonottajat eivät uineet. Alakerran vastaanottoaulassa oli pankkiautomaatti( Visa yms), pieni minimarketti, baari, ravintola, pelihuone jne.

Huone oli sopiva 2-3 henkilölle. Meillä oli osittainen näköala Teide tulivuorelle. Osittainen johtui parvekkeelta katsoen isosta hotellista ( Florida), joka peitti näköalan.

Huoneessa oli riittävä keittiövarustus, joita emme käyttäneet pl jääkaappia.

Käytimme oman hotellin minimarkettia ( mercadoja) ja naapurihotellin ( vasemmalle ulko-ovesta n 100 m) monipuolisempaa kauppaa. Sieltä sai mm lämmitettyä leipää ja Lapin Kultaa sekä lonkeroa- en ostanut niitä kotimaisi tuotteita.

Hotelli oli hyvällä paikalla. Lyhyt matka ylöspäin kauppahalliin, jossa halvat hinnat

Lisään 10.4, koska edellinen korjaus on näköjään hävinnyt bittiavaruuteen:):

Matkan kokonaishinnaksi muodostui n 3600 € sisältäen matkat ja kaikki kulut paikanpäällä sekä matkat kotipaikkakunnalta Hesaan mennen/tullen. Hotelliyöpymiset Vantaalla ( mennen tullen)  kuuluvat myös hintaan.

Paikan päällä hintataso oli n puolet halvempi verrattuna kotimaan hintoja. Esim punaviinipullo maksoi halvimmillaan n 1,5 € ja esim kauppahallissa Sangre del Toro  3,55€. Ruokailu: lounasmenu n 8-10 € sisältäen alku,pää ja-jälkiruan. Pippuripihvi ( 10-12 €)hyvästä sisäfileestä, vedet ja pullo talon viiniä kahdelle n 30-40 € yhteensä. Kotimaassa maksaa pelkkä pihvi n 20€ yhdeltä. Taksi edullinen. Euroja kului päivittäin jatkuvasti pieniin ostoksiin: olut/kahvi ja punaviinilasillinen istuessa välillä kahvilassa:)

Lähellä oleva papukaijapuisto (Loro Pargue) oli mukava paikka. Kävelimme sinne. Hinta 30 € henkilö ( lippuja sai ostaa hotellista/kioskeista  28 €) tuntui kalliilta, mutta oli hintansa väärti. Päivä meni mukavasti sisäänpääsyhintaan kuuluvien esitysten katseluun. Suosittelen kaikille Teneriffan saarelle matkustaville.

Kävimme myös La Comeran saarella retkellä. Kannatti vaikka kesti kaikkineen n 12 h. Ei korkean paikan/autossa kammoisille. Tiet mutkaisia ja mentiin yli km korkeuteen.

Lämpötila oli koko ajan n 22-24 varjossa ja auringossa n 29. Kertaakaan ei satanut vaikka melkein joka päivä oli pilvistä. Tuuria?

Merivesialtailla emme käyneet pl ulkopuolella katsomassa. Sen seutu on kaikista kallein aluetta kaiken suhteen.

Kaupungin pääaukion reunustolla oli mukava istua/syödä. Samoin kalasataman lähellä( jatkeena ko aukio) oli paikallisia "baareja"

Valitsimme ruokapaikan miten sattuu. Linja-autoaseman vieressä oli myös hyvä sapuskapaikka.

Kaupungissa on suuret korkeuserot. Hotellimme oli tasamaalla.

Taksilla kävimme ( n5-6€ suunta) isossa kauppakeskuksessa: Taisi olla nimeltään joku La Vila. Vaimo siellä shoppaili ja minä visaa vingutin:)

Loppupäätös:

Sopiva lomakohde niille, jotka eivät tarvitse ns rantalomakohdetta. (aurinko ei varmaa) ja jotka eivät halua pelkkää turistikohdetta.

Meressä ei voinut uida ( laavarannat) kovan merenkäynnin johdosta. Rannan suuntaisesti oli mukava rantakatu. Sitä oli mukava kävellä ja välillä istua baarissa.

Liikuntaesteisen ( pyörätuoli yms) on helpohko liikkua, koska kaikkien katujen suojateiden kohdat on luiskattu. Liikennekulttuuri on parempi kuin kotimaassa suojateiden kohdalla: Jokainen auto pysähtyi heti, kun astuit lähelle suojatietä!

Veskit olivat joka paikassa siistit. Ottakaa oppia kotimaiset kahvilanpitäjät.

Missään ei tyrkytetty mitään pl muutama tummaihoinen ( Afrikan venepakolaisia) kauppias hieman näytteli rihkamaa.

Paikalliset ystävällisiä ja avuliaita.

Kuulemma n 800 suomalaista viettää siellä talven/asuu jatkuvasti. Kotimaisia tanssi-iltojakin oli. Emme jaksaneet illalla lähteä= Istuin parvekkeella katsoen kaupungin valoja sekä siemailin halpaa viiniä . Vaimo lepäsi:)

Menemme  uudestaan, mutta emme ensi vuonna. Maailmassa on niin paljon nähtävää!

Jokin paikassa vetää, koska tutustuimme ihmisiin, jotka olivat useita jopa 10:ä kertoja käyneet.

Matkaa suunnitteleville: Kannattaa lukea tarkkaan hotellin tiedot!=

Hotellimme huoneista osa oli urheiluhallin suuntaan. Meteliä kuului välillä meidän huoneeseen asti iltaisin, vaikka olimme toisella puolella. Ei häirinnyt.

Maaliskuun aikana on mahdollisuus siihen, että hotelliin majoittuu Espanjalaista nuorisoa. Meteliä, jos satutte samaan kerrokseen:(

Kuvia matkalta

Klikkaa kuvaa nähdesi sen suurempana!

Tähän matkakertomukseen ei ole liitetty kuvia.

Kommentit

sei11ja - 9.4.2008
Olitteko niin tyytyväisiä että menette seuraavalla kerralla samaaan kanariansaaren kohteeseen?

vanhus62 - 11.4.2008
Kyllä!

mapy - 11.4.2008
Kiva, että on löytynyt uusi kirjoittaja :) Ruoat olivat näköjään sopivan halpoja, hyvä vinkki matkailijoille ;)

Kommentoi

Haluaisitko kommentoida tätä matkakertomusta? Kommentointi on sallittu vain rekisteröityneille käyttäjille, joten rekisteröidy!