Tunnus: Salasana:
» Rekisteröidy   » Salasana hukassa?

"Vanhojentanssi -risteily"

Kirjoittaja: hessu
Kohdemaa: Ruotsi
Kohde: Tukholma
Kirjoitettu: 2.2.2008
Lukijoita: 7929

Helmikuun 17. päivä läheni kovaa vauhtia, kun joukko nuoria lukiolaisia odotti risteilyään. Jokainen oli aiemmin jo ollut laivalla, mutta tällä kertaa lähdettiin hieman eri lähtökohdista. Tällä reissulla jätimme vanhempamme kotiin ja lähdimme nuoriso joukolla kohti Kapelskäriä Turusta Silja Line Europalla. Matka alkoi vauhdikkaasti "hyttijuhlilla". Matkalla sai tutustua muista kouluista tulleisiin matkalaisiin. Ilta ja yö menivät siis vauhdikkaasti muiden ihmisten kanssa seurustellessa, eikä sovi unohtaa mahtavaa tanssimeininkiä laivan diskossa. Diskon mentyä kiinni päädyimme käytäville juttelemaan ja pitämään hauskaa - olimmehan saaneet uude roolin koulussa, nimittäin olla koulun vanhimpia. Lopulta päädyimme tunniksi nukkumaan ennen satamaan tuloa, toki osa jatkoi juhlia läpi yön nukkumatta.

Aamulla osa porukasta kävi aamupalalla, ja toiset kävivät mieluummin tyhjentämässä vatsaansa samaa kautta, kuin muut sitä täyttivät. Kaiken kaikkiaan reissu Turusta Ruotsiin oli hieno menestys ja laiva oli varsin upea. Ei koskaan ennen ole näin paljon nuoria ollut kanssani samaan aikaan laivalla. Satamassa odotimme bussia, jolla pääsisimme Tukholmaan. Satamassa oltiinkin väsyneissä, mutta hyvissä tunnelmissa. Ruotsissa kävelimme ja odottelimme kauppojen aukeamista, jotta pääsisimme niihin lämmittelemään. Itse kylläistyin ensimmäisen kaupan jälkeen, joten rupesin vain lepäilemään kauppojen sohvilla, kun osa porukastamme katseli myytäviä tuotteita. Myöhemmin päivällä kävimme mäkkärissä syömässä ja lähdimme metrolla Tukholman satamaan. Satamaan päästyäme, huomasimme sen olevan jo täynnä nuoria hyvässä juhlatunnelmassa. Siellä sitten välillä tansittiin ja välillä juoruttiin illan tapahtumista ennen laivaan pääsyä.

Takaisin Ruotsista lähdimme Silja Line Festivalilla, jonka pienuus oli suuri pettymys monille. Laiva oli pienu ja vaikutti vanhalta, mutta emme antaneet sen häiritä hyvää tunnelmaamme, vaan juhlisimme taas myöhään yöhön ja menimmekin taas tuntia ennen satamaan tuloa nukkumaan. Tämäkin reissu oli aivan mahtava.

Reissu oli kokonaisuudessaan erittäin hyvin onnistunu, voitinhan sentään Ruletissa 60 euroa. Kannatan kyseisen reissun järjestämistä jokaiselle lukiolle. Kunnon päivä Tukholmassa -risteily, jotta kerkeää tarpeeksi pitämään hauskaa kavereiden kanssa!

Kuvia matkalta

Klikkaa kuvaa nähdesi sen suurempana!

Aamulla Tukholmassa jollain sillalla, rautatieaseman läheltä.
(Lisätty: 22.2.2008)

Isompaakin miestä väsyttää laivareissun jälkeen. NK-tavaratalossa kokiksen ja makeaakin makeamman suklaaleivonnaisen jälkeen.

Kommentit

mapy - 2.2.2008
Heh, jäi multa nää risteilyt väliin :)

Kommentoi

Haluaisitko kommentoida tätä matkakertomusta? Kommentointi on sallittu vain rekisteröityneille käyttäjille, joten rekisteröidy!