Tunnus: Salasana:
» Rekisteröidy   » Salasana hukassa?

Madeira Helmikuu 2012

Kirjoittaja: papali
Kohdemaa: Portugali
Kohde: Madeira, Funchal.
Kirjoitettu: 24.1.2013
Muokattu: 24.1.2013
Lukijoita: 6933

Olimme poikaystäväni kanssa Madeiralla viime vuoden helmikuun lopussa noin viikon verran.

Kelit olivat sillon kohtuulliset. Päivällä lämpöä oli noin 18-20astetta. Illalla kylmeni 14-17 asteeseen.

Yövyimme Hotel Dorisol Florasorissa, jossa hinnat olivat oikein hyvät nähden siihen minkälainen hotelli oli.

Laitoimme kyseiseen hotelliin kuukausi aiemmin viestiä ja toivoimme merinäköalaa parvekkeelta.

Taksi oli lentokentältä todella helppo saada, taksikuskeja on sielläkin niin paljon. Ystävällinen taksikuski antoi hänen numeronsa meille ja sanoi että voimme tarpeen tullen soittaa jos tulee jotain. Siitä saatiin ensimmäinen loistokuva Madeiran asukkaista.

Hotel Dorisol Florasorissa oli aika pompahtava hissi, johon sitten loppujen lopuksi totuimme. :D Aluksi toki jännitti kun aina perille päästyä, hissi pomppasi ylöspäin.

Hotellihuoneeseen päästyämme näimme kaksi ihanaa parveketta, toinen oli merinäköalalla ja toinen toiseen suuntaan.

Oli aivan mieletöntä saada niin ihanat parvekkeet, toinen merinäköalalla ja toiseen ei tuullut ollenkaan ja oli mielettömän lämmin siellä iltapäivällä kun aurinko oli sillä puolella!!

Ensimmäisenä päivänä lähdimme kävellen kohti Funchalin keskustaa, johon oli matkaa reilu 2km. Näköalat olivat oikein ihanat. Poikkesimme kauppaan heti ensimmäisenä ja ihmettelimme kun hinnat olivat niin edulliset. (2kroissanttia, + mehu 2e )

Illalla kävimme syömässä hotellin lähellä sijaitsevassa ravintolassa, mikä oli meidän suosikki loppulomallakin siellä!

Ruuan hintaa tuli noin 20e ( juomat ja pääruuat kahdelle, riippui toki mitä siellä söi).

Vaatekaupat olivat minun lemppareita siellä, löysin ihanan paidan, kävelykengät, gabrihousut...jne. ELi shoppailu mahdollisuuksia Madeiralla tosiaan on, kuhan jaksaa kävellä hieman pidemmälle keskustastakin.

Kävimme myös torilla, hissinkanssa ylhäällä ja vanhassa kaupungissa.

Matka oli aivan mieletön!! Menemme varmasti uudestaan!!! Suosittelen kaikille, ketkä tykkäävät liikkua ja nähdä eksoottisia maisemia.

Pahoitteluni kirjoitusvirheistä ;))

Kuvia matkalta

Klikkaa kuvaa nähdesi sen suurempana!

Korkeammalta kuva.

Kommentit

merja - 24.1.2013
Hei!
Vaikuttaa tosiaan kuvienkin perusteella olleen viehättävä matkakohde! Todella monen olen kuullut kehuvan Madeiraa, sen luontoa ja kasvillisuuttakin. Olisi hieno päästä joskus käymään sielläkin!

sei11ja - 31.1.2013
Vau kun ihana matka kuvien perusteella.

Kommentoi

Haluaisitko kommentoida tätä matkakertomusta? Kommentointi on sallittu vain rekisteröityneille käyttäjille, joten rekisteröidy!